Viimeinen jakso on alkanut lukion kakkos vuonna! Pienet tuuletukset sille. Jakso alkoi siis jo viime viikon keskiviikkona, mutta vasta nyt sain ispiraation jotakin kirjoittaa ja aikaakin illalla on. Edellinen kurssi oli aika täysi, oikeastaan ihan täydet seitemän tuntia per päivä, paitsi yhtenä päivänä kaksi tuntia vapaata kotsan takia. Tämä uusi ja viimeinen jakso on paljon rennompi ja tyhjempi. Ainut täysi päivä on torstai. Muina päivinä koulua on kolmesta kuuteen oppituntia.

En ole ehkä kertonutkaan, mutta meidän luokalla on ollut paljon ongelmia yhteisten päätösten tekemisessä. Abiristeily meinasi jäädä kokonaan välistä, kun asioista ei pystytty sopimaan. Se reissu kuitenkin on jo sovittu ja varattu, abiristeily odottaa ensi vuonna! Toinen ongelma lähiaikoina on ollut luokkaretki. Se vasta ongelma onkin ollut! Huhhuh. Ideoita oli vaikka mitä, kuten Tallinnan risteily tai Tampereelle päiväreissu. No, mistään ei tullut mitään. Ryhmänohjaaja uhkasi jo, että jäädään koululle koko päiväksi jos ei mitään saada aikaan. Onneksi tänään sovittiin nekin asiat loppuun. Me mennään Jyväskylään Hutunkiin viettämään liikuntapäivää, jonka jälkeen käydään Amarillossa syömässä.
Nyt kun koulusta on vapautunut hieman aikaa muulle elämälle, oon lenkkillyt ja zumbannut entistä enemmän. Muutaman leffan ja kirjan kanssa aika sujuu myös. Viikonloppuna kun sisko, setä ja muut porukat olivat kotona, pystytettiin meidän jättitrampoliini pihaan. Sillä olen sitten hyppinyt ja ottanut aurinkoa muutaman päivän. Nyt ei kyllä ole auringon otto sää, kun vettä tulee kuin saavista kaatamalla. Koko päivä lupailikin kunnon sadetta, koska olin niin harmaata, usvaista ja tihkuista.

Varattiin mulle ja äipälle lauantaille parturiaika mun tädilleni! :) En tiedä yhtään, mitä mun hiuksille pitäisi tehdä. On vähän semmosta hiuskriisiä menossa, mikä ei kyllä mulle oo kovin tavanomaista. Ongelmanahan on, että mun hiukset on oikeastaan jo tosi pitkät, mutta super tummat kaikkien tummien värjäysten takia. Ja siis haluaisin lopulta vanhan oman vaalean ruskean hiusvärini takaisin. Ihan luonostaan värin kasvattaminen takaisin ei onnistu, sillä erilaisia juhlia, kuten ylppärit, on tässä välissä. En todellakaan aio ylioppilasjuhlissa (jos niitä edes siis tulee...) olla puoliksi vaalea- ja puoliksi tummahiuksinen. Ja värihässäkän lisäksi kasvatan otsatukkani pitkäksi, ja tällä hetkellä otsikset on typerän keskipitkät. No, jospa asiantuntija tätini keksisi jonkun hyvän idean näille mun ongelmahiuksille....

Elämä rullaa omalla painollaan eteenpäin. Ihan hyvillä mielin olen yleensä, pieniä tavanomaisia surun ja masennuksen hetkiä lukuun ottamatta. Kaikki sujuu joko hyvin tai sitten vähemmän hyvin, mutta sujuu kuitenkin. Kaikille raksuillekin kuuluu ihan mukavaa, joten  mikäs tässä itselläkään! :) Mulla on nyt jotenkin tosi mahtava fiilis, ihan euforinen. Illalla äsken olin zumbassa, sen jälkeen söin vähän iltapalaa ja saunoin varmaan reilun tunnin! Sauna rauhoitti mukavasti, ja nyt olen sopivan rento nukkumaankin menemään. Sinne siis!

Hauskaa viikkoa, pian se viikonloppukin jo tulee! ♥

-mökömä_