Hei kaikki ihanat.

Huhhuh, ensimmäiset kirjoitukset on takana päin ja samoin suuri huoli niistä. Fiilikset olivat kysymyksistä ihan hyvät, ei ollut kovin vaikeita tehtäviä. Minun olisi kuitenkin pitänyt ottaa tarkemmin selvää koko yo-kirjoituksista.... koska menetin monia pisteitä sen takia, että selitin hieman aiheen vierestä. Esim. kun piti kertoa primaaripreventioista mainitsin vain lauseella sekundaari- ja tertiaariperentiosta ja siitä hyvästä lähti pisteitä, koska kerroin kuulemma asian vierestä. Että jooh, ei sitten mennyt kovin hyvin koko homma. Terveystieto on tähän tietoon tulossa B:nä takaisin, mutta asia voi muuttua vielä. Vaikka oon itselleni suuttunut, surullinen, pettynyt ja vihainen, niin nytpä opin virheistäni ja tiedän, mitä saa ja mitä ei saa tehdä seuraavilla kerroilla. Ainakin on varmaa, että yksi pakollinen reaali on plakkarissa ja samoin taito olla parempi ensi kerralla. Tulevan syksyn kirjoituksissa aion suorittaa pitkän englannin, keskipitkän ruotsin ja jonkin reaalin. Ehkä psykologian tai terveystiedon uudestaan.

Kouluhommissa menee muuten ihan hyvin, rästihommat vaan on edelleen tekemättä. Jostain syystä en millään löydä motivaatiota meneillään olevien kurssien suorittamisen lisäksi muihin asioihin. Lenkkeily, zumba ja sosiaalisuhteet sekä muut harrastukset vievät koulun kanssa aika tasan aikaani.

Kevät alkaa olla pitkällä - lumet ovat sulaneet kovaa kyytiä ja loputkin lumesta on jo sohjoa tai jäätä. Kelit vaihtelevat pienen pakkasen, lämpöasteiden, sateen, pilvisyyden ja ihanan auringon paisteen välillä. Tällä hetkellä on noin plus viisi astetta ja pilvistä. Ei mene kuin muutama viikko, niin jättitrampoliinin voi pystyttää pihaan! Pääsiäinen häämöttää aivan lähellä ja sen myötä vapaat ja jakson vaihdos. Kesälomaankaan ei ole kuin reilut kaksi kuukautta, wau!

Tässä on ehtinyt sattua ja tapahtua, 4H:n töissä on ollut kiireitä ja paljon erilaisia tapahtumia, kuten lasten touhupäivä, kirpputori ja monia kahvituksia. Työhakemukset olen lähettänyt ja tiedossa on, että neljäs kesäkuuta aloitan kahden viikon kesätyöt 4H-toimistolla. Työtehtävistä sovitaan vielä myöhemmin. Tulevana sunnuntaina järjestän aivan yksin kahvituksen erääseen kahvakuulatuomarikoulutukseen, joten viikonloppu menee leipoessa ja ostoksia tehdessä.

4H-kirpputorista puheen ollen... Tapahtuman jälkeen meidän 4H-ohjaaja Anni sysäsi minulle kaksi jätesäkillistä vauvojen ja pienten lasten vaatteita! Arvatkaa olinko punainen, kun änkyttäen kyselin että miksi hän minulle jäljelle jääneet kamppeet antaa! No, hän vain virnuillen totesi, että eiköhän minulla niille pian ole käyttöä... Piilovittuilua kuulin häneltä koko päivän. :D Mutta ei hän kauhean väärässäkään ollut, olen aivan totaalisen lapsirakas ja vauvakuumeessa. Nyt minulla on iso säkillinen söpöjä vaatteita niin tytöille kuin pojille sängyn alla odottamassa niille omistajia... Samalla sain kasan vanhoja vauvalehtiä, joita olen iltaisin salaa lueskellut. Oi että! :3 Mutta back to real life! Ei minulla ole aikomusta moneen vuoteen lasta hankkia, sillä ensin hoidan opiskelut ja mahdollisesti ammatin. Katsotaan tuota vauva-asiaa sitten hieman vanhempana!...

Nyt lähden lenkille, kun vielä on valoisaa. Nauttikaa ihanasta kevätsäästä ja tsemppiä kaikille!