Päätä kivistää, ärsyttää ja nukuttaa, mutta uni ei tule. Väsyttää ja tahtoisin unille.

 

Viime yönä näin todella todella kummallista unta. Näen kummallisia unia siis aina, mutta se oli jotain omaa luokkaansa. Uneksin, että asuin seurustelukumppanin kanssa kirkolla kerrostalossa, meillä oli pari kuukautinen tyttövauva... Siihen saakka uni oli oikein ihana ja suloinen. Sitten tulee ne kamalat ja aika lähellä totuutta olevat asiat. Olin koulussa, tosi surullisena ja apeana, jolloin meidän hissan/yh:n sijainen (joka jäi nyt pois) tuli kyselemään että mikä on. Mä sitten sanoin sille, että jos se tulee koulun jälkeen käymään meidän kotona, niin selitän. Sitten se kysyi, että saako se ottaa mun ryhmänohjaajan mukaan, ja sanoin joo. No, ne sitten tuli koulun jälkeen ja sitten ne hämmästyi, kun ne näki mun poikaystävän ja tytön. Selitin niille, että kuka se poika on, mistä tunnetaan ja kaikkea mahdollista. Sitten selitin, että tyttö on meidän yhteinen lapsi, pari kuukautinen, (syntynyt kesälomalla siis) Niiden ilmeet oli aika.. hmm.. järkyttyneitä! :D Nooh, sitten se mun poikaystävä meni nukuttamaan tyttöä, nimeä en harmi kyllä muista, se oli ihana kuitenkin, ja mä aloin selittämään niille opettajille. Kerroin, että elämäni on aivan sekaisin, ystäväongelmia, raha-ongelmia ja masennusta. Paniikkihäiriö, syömishäiriö ja mitähän vielä mulla oli. Sen takia koulussa ei mennyt hyvin, olin aivan sekaisin. Sitten siinä vaan itkin niille, kunnes poikaystävä tuli ja halas mua pitkään. Selitin, että tämä poika on auttanut hirveästi, rakastan häntä ja hän minua, ja hänen ansioistaan jaksan elää. Sitten ne lupas puuttua mun kiusaamiseen hiljaisesti, ilman että muut saa tietää mitään siitä, tai muustakaan mun elämän tilanteesta. Ne lupas hankkia terapiaa ja kaikkea mahdollista, ja sit se ryhmänohjaaja kävi monena päivänä mun luona. Ne antoi koulusta vapaata, jotta saisin nukuttua, koska ihan niinkuin omassa elämässänikin, mulla oli tosi kovia univaikeuksia, enkä saanut juurikaan koskaan nututtua surujen ja tyttären takia. Siinä unessa tapahtui vaikka mitä muuta, mutta en tarkkaan muista enää.  Mietin ja pohdin tuota unta pitkään, en olisi sen halunnut loppuvan koskaan. Oli niin mukava tunne, kun sai jättää murheet toisten harteille, sai apua ja aikaa kerätä voimia. Se myös mietitytti, että uni oli niin toden tuntuinen. Niin eloisa, niin .. haluttava. Haluaisin siitä unesta todellisuuteen monet asiat, avun, poikaystävän, lapsen, lomaa koulusta kuntoutukseen, terapiaa.... En tiedä, mutta uni todella pisti miettimään.

 

Tännään käytiin vanhempien kanssa uimahallissa ja aleostoksilla. Oli ihanaa päästä pitkästa aikaa uimaan, uinkin kaksi kilometriä. Ostostelin lähinnä askartelu/korttitarpeita, mutta myös talvikengät, liikuntahousut ja -paidan sekä paitulin. Muuta suunnitelmaa loppulomalle ei olekaan, paitsi menen yhtä kaveria Tikkakoskelle tapaamaan. Hän sattuu olemaan luokkakaverini, jonka kanssa olemme pikkuhiljaa mutta varmasti parantaneet välejä ja tehneet sopua. Nyt tarkoitus on mennä yhdessä hänen luokseen ja puida asioita halki. Jänskättää kovasti..!

Nyt taidan lähteä koneelta kokonaan, tai ainakin kirjoittamasta ja tuijottamasta valkoista kirjoituspohjaa, nimittäin pääni tuntuu halkeavan. Niin kovasti särkee tällä hetkellä! Mistähän sekin vaiva tähän iski....