Ihanat isänpäivätervehdykset ja onnittelut kaikille! (: Tässä on mennyt hirvästi aikaa viimeisestä kirjoituksesta... En tiedä miten on ollut niin paljon muuta puuhaa, että olen totaalisesti jopa unohtanut ajoittain koko netin ja blogin sen myötä. Nyt tulen sitten lähinnä päivittämään mitä on tapahtunut tällä välillä, jos muistan edes enää.

Koeviikko on siis jo takana päin, viime keskiviikkona alkoi kolmas jakso uusien aineiden ja opettajien myötä. Tulokset takaisin saaduista kokeista olivat hyviä, psykasta 9 ja kurssiksi 10, yhteiskuntaopin kokeen saan vasta ensiviikolla takaisin, matematiikan koetta en ole vielä edes tehnyt kun olin kipeänä ja äidinkielen kokeen numero ja samalla kurssinumero on 8. Eli ihan mukavasti meni, varsinkin tuo psyka! Tämä uusi jakso on hyvin tyhjä, mulla ei ole kuin biologiaa, psykologiaa ja ruotsia. Tietysti siinä rinnalla teen myös opoa, terveystietoa, atk:ta verkkokursseina, joten työmäärää kuitenkin on riittämiin. Koulunkäynti muutoinkin maistuu, olen saanut taas vähän myönteisemmän asenteen uuden jakson kautta. Bilsassa nyt on se solukurssi, eli se, mistä kukaan ei pidä ja mitä sanotaan vaikeaksi. Pelolla odotan jo niitä kokeita.. Ruotsia ei vielä viime viikolla ollut, saa nähdä mitä se tuo tullessaan. Ja psyka on aina yksi mun lemppareista, eli sitä odotan oikein kovasti. Nyt siinä aiheena on motivaatio, tunteet ja taitava toiminta.

Viime viikko siis meni sairastaessa, kokeita tehdessä ja uusien aineiden aloituksessa. Perjantai ei kuitenkaan ollut meillä lukion kakkosilla ja kolmosilla tavallinen koulupäivä, vaan me oltiin bussilla käymässä Jyväskylässä Jamkilla ja yliopistolla. Siellä me saatiin valita eri alojen koulutuksista kertovia luentoja, joilla käytiin. Minä valitsin Jamkilta sosiaali- ja terveysalan ja englannin kieliset luennot. Ylipistolla kuuntelin hyvin pitkän luennon, jossa käsiteltiin muun muassa eri kasvatustieteiden-, luokan/aineenopettajan- ja erityispedagogin koulutusta. Innostuin erityisesti erityispedagogiikasta ja luokanopettajasta. Ehkä minusta sittenkin tulisi opiskelija yliopistolle...? Hmm, jännä juttu miten muuttuu nämä mielipiteet. Vähän ennen lukioon tuloa olin vielä varma että en ikinä lähde lukioon, no nyt rakastan suorastaan lukio-opintoja ja ehkä sama sitten yliopiston kanssa. Ja aika jännä juttu senkin puolesta, että siskoni ja veljeni eivät kumpikaan menneet yliopistoon, vaikka ovat parempia oppimaan kuin minä. Jos minä nuorimpana lähden sinne opiskelemaan on muilla sitten ihmettelemistä. :D

Nyt tallennan teksiti ettei se karkaa kokonaan, niinkuin minulle kerran viime viikolla kävi. Kirjoitin oikein kovasti ja pitkään ja hartaasti viikon tapahtumia kunnes netti yhtäkkiä katkesi. Joten jatkan pian, mutta tässä nyt pieni tietoisku tähän astisesta. :p

Noniin, uusi viikko, uudet kujeet. Täällä koululla olen ja vapaatunteja viettelen, eli niitä mulla on tässä välissä kaksi. Sitten viimeiset tunnit ovat ruotsia ja sitten olisi maanantai vietetty. Aamulla mulla oli kaksi vapaatuntia, yksi psykologia ja nyt nämä vapaat. Mukavan rento päivä. :) Muuten, juuri yh-opettajamme tuli käymään luokassamme ja antoi meille meidän kokeemme ja kurssiin liittyvät uutisanalyysit takaisin! Kokeesta 9+ ja analyyseistä suuret kehut ja mun pitää ne kuulemma muillekin lähettää mallivastauksesta esimerkkinä.. Siitä olen todella ylpeä. Opettaja ei kuitenkaan vielä osaa päättää mun numeroa, miettii ysin ja kympin väliltä, ja pyysinkin mahdollisuutta tehdä joku ylimääräinen tehtävä... Saa nyt nähdä mitä tästä tulee, mutta ainakin se ysi sieltä napsahi, mahtavaa!

Koulusta olen kertonut, joten sen aiheen jätän nyt välistä. Kotona on mennyt mukavasti, oon siivoillut entisen huoneeni kokonaan ja nyt äiti saa sen sisustaa mieleisekseen. Kaikki tavarani vanhasta huoneesta lojuvat tällä hetkellä nykyisen huoneeni lattioilla/tuoleilla, joten vielä urakkaa niissä kamoissa riittää. Osan tavaroista sain kuitenkin heitettyä roskiin tai vintille, joten oikeastaan vaatteet/askartelutavarat ja jotkin huonekalut ovat riesanani vielä. Askartelusta puheen ollen, olen saanut aikaiseksi siivota ja uudistaa askartelu/tuskarteluvarastoni ja olen jopa saanut tehtyä suuren pinon joulukortteja. Ja muutamia joululahjoja olen väsännyt ja paketoinutkin. Vielä kun saisin järjesteltyä vaatekaapit, siivottua meikkipussien sisällöt, järjesteltyä huoneen uuteen uskoon ja jopa siistiin kuntoon niin kaikki on mallillaan. :)

Nyt minä menen tekemään sen analyysien lähettämisen muille... :D